tisdag 24 mars 2009

Längtan...


Sitter här vid mitt köksbord och försöker se ut i mina skitiga fönster,nåt väldigt ljust och varmt

skymtar mellan träden Vad kan det vara???

Jag tänker INTE gå på det en gång till och tro att det är vårsolen som kommer....tänker INTE bli lurad igen.Jag ska sitta med vinterjacka och vinterkängor ända tills vi sjunger små grodorna på midsommarafton,då kanske, då knäpper jag upp en knapp på sin höjd...är kräkless på snö,snö,snö...

Nog med gnäll?Har betalt vår resa till Kreta nu och hoppas på lite värme i maj när vi åker men man kan nog ge sig fa... på att våren är försenad även där och att ett ymnigt snöoväder kommer att lägga över vår pool.....Bäst att boka en egen stol i baren och prova sig igenom drinklistan...

Nu ska jag och stora dottern in till Köpis för att hitta nåt till mej att ha på mej i helgen,vi ska på teaterweekend i Stora staden.Alltid nåt att trösta sig med.

2 kommentarer:

  1. Håller med dej till fullo...jag är oxå otroligt trött på all snö och kyla nu.
    Längtar otroligt mycket efter vår och lite värme!!!

    SvaraRadera
  2. mm..vill åxå ha vår och lite mera sol & värme nu!

    och jag tror inte du behöver oroa dig över Kretaresan- det är nog lagom varmt då! =)

    hoppas du hittade något skoj att handla!

    SvaraRadera