tisdag 6 januari 2009

Nu är glada julen slut slut..


Äntligen har jag bestämt mej,nu ska julen ut.Lika roligt som det är att ta fram alla tomtar lika skönt är det att plocka bort alltihopa.

Nu var det där med gardiner,man vill ha nåt nytt nu när man går mot våren,och den här gången ska jag försöka få till nåt av dessa underbara gamla lakan med handvirkad spets inköpta på loppis för några ynka tjugor,Nu gäller det bara att få bort alla skrynklor,dessa lakan har säkert legat i ett linneskåp hos nån gammal dam som med kärlek manglat dem innan hon stoppade undan dem för förvaring,Jag i min tur får försöka med Y3.Resultatet vi senare.

Att man har olika intressen är väl tur,maken suckar över mitt och mina gamla saker,han tycker att jag är född på fel århundrade ,Han säger även att jag är i min vita period nu,,,,

det mesta jag äger i möbler osv har fått en släng av vitfärgen från målarpenseln,men jag älskar vitt,vitt vitt,Tom stora dottern kom hem i julas,-Men mamma har du köpt VITA hyacinter,vad förvånad jag blir.....-Får jag gissa vad du ska måla soffan i för färg????Så där låter det hela tiden..men jag ger mej inte ,vitt ska det vara och vitt blir det.

Maken har ett eget intresse som jag i min tur INTE förstår men han får hållas,ska visa bilder senare från hans objekt.Jag tror att han kommer att bli ganska osynlig härhemma efter att han dragit i gång

I morgon drar ja oxå igång......Jakten på dessa mjuka kilon som satt sig lite här och där,men nånstans därinne finns den där smala ,tunna,spänstiga kvinnan, ska bara försöka hitta henne igen.Kram och hej så länge

1 kommentar:

  1. hejja hejja, jag hejar på dig! hojta gärna till om du vill ha promenadsällskap!

    ska bli kul att se dom där gardinerna sen..

    kramkram

    SvaraRadera