lördag 8 augusti 2009

Turk semester

Här är det långt mellan inlägg och kommentarer,men har man semester så har man....
Men måste berätta om resan till Side.Jag måste säga att jag är inponerad av Turkiet och turkarna.Nu bodde ju vi på ett topp hotell med all inclusive och då menar jag allt.Frukostbufferna,för att inte tala om middagarna på kvällen .Vilken fantasi,vissa saker såg ut som nåt katten släpat in eller hade kräkts upp,men det fanns annat att välja mellan hur mycket gott som helst,fisk,kyckling,grytor,stekar,potatismos,strips såser,ja det går inte att återge allt,men det var ingen som behövde gå hungrig.
För att inte tala om efterättsbordet.suck!!Tårtor,tårtor,bakelser den ena smarrigheten
efter den andra och har man då dålig karaktär som jag så är det lätt att räkna ut vad som hänt.
Plus 3 kg!!!
Man kan påstå att det var ganska varmt oxå 38-43 grader varje dag så många bad blev det både i havet och poolen men desvärre svalkade inget av dem speciellt utan jag gick in i inomhuspoolen som var iskall SKÖNT!
Shoppingen var rolig,billiga kopior för en spottstyver,det gällde bara att pruta i början var man feg men sen gick det av bara farten,så nu har man fyllt garderoben med mycket roligt.
Jag har alltid varit en fan av kreta och det är jag fortfarande men nån gång kommer jag med största sannolikhet att återvända till Side.
Maken och jag drömmer om ett hus på Kreta du vet ett litet vitkalkat i en apelsinlund långt från all ära och redlighet där vi kan sitta på ålderns höst och sippa på ett kallt glas Retsina vin och maken klagar på att Mythos (ölen) har blivit väldigt dyra...annat var det på ...............

Nu har jag bara en ljuvlig vecka kvar av semestern så nu ska jag bara fortsätta lata mej
innan hösten tar vid med svampplockning,tjocka tröjor och tända ljus-Puss&kram

1 kommentar:

  1. Hallå där!
    Det låter som om ni haft det bra på semestern. Tycker ändå att era planer på stugan i apelsinlunden låter utomordentligt mysiga, det tycker jag ni skall fundera vidare på.
    Ha det bra! Kram <3

    SvaraRadera