lördag 15 augusti 2009

Semester 2009 slut

Ja, nu är det nära,bara en dag kvar sen ska man tillbaka till jobbet.
Ågren? Javisst,men jag vet så väl med mej själv att efter 1 timme på plats så känns det som man inte varit borta,förresten det är alltid kul att träffa sina arbetskamrater igen,ungefär som när man var barn och kom tillbaka efter sommarlovet,vem hade klippt sig,vem hade vuxit mest och var han lika snygg fortfarande killen man hade sneglat på innan man gick på sommarlovet.Ja nu finns det ju ingen man kan snegla på jobbet,det är mest gamla "gubbar"som vill prata bort lite tid men många av dessa gubbar har ganska intressenta historier att berätta när allt kommer kring.

Att sommaren går fort har väl inte undgått någon i vårt avlånga land,alla planer man har inför semestern brukar bli ogjorda man hinner bara en bråkdel.....man måste ju hinna lata sig oxå ;-))

I vår familj älskar vi sånt som har levt i vatten så i går var det kräftornas tur,här slurplades det och smaskades för det vilda...mmm gott ser du.
Och i kväll tar jag och några tjejkompisar en liten pubrunda,brukar göra så innan semestern är riktigt slut.Vi samlas dricker vin,äter gott dricker mera vin,skvallrar om allt och alla och i morgon bitti vet jag att min älskade make har Treoröret redo.Du är för go,gubben min.(Fjäsk!!)
Håll i hatten snart är det höst.Kram från Ylwis

1 kommentar:

  1. hihi, hoppas du inte behöver någon treo idag, men att ni ändå hade en supertrevlig kväll! kram och syns till veckan då!

    SvaraRadera