söndag 18 oktober 2009

oj oj vad synd om mej....


Här har man gått och skrutit att man inte minns när man var sjuk sist......och som genom ett blixtnedslag händer det över en natt.....hosta,feber och halsont som inte ger sig,måste slänga in handduken och ringa doktorn.Lunginflammation,jo tjena.Om jag nu ska vara sjuk,varförinte bara en enkel snuva som alla andra,en som är över på några dagar,men icke.....

Nej,en sjuka som totalt drar musten ur en,man ligger helt utslagen,orkar på sin höjd att dricka det tär på krafterna,det är sådana här gånger man uppskattar sin make och sina barn.Ni är de bästa!!!Gud vad jag älskar er!!!!!!!!!!När jag blir frisk ska jag ta hand om er,laga god mat,baka goda kakor och springa små ärenden åt er.Nej nog med självömkan nu....


Hösten har ett ordentligt tag om oss,det dröjer nog innan snön bäddar in naturen i ett ljust vitt täcke som gör en lite lättare till mods,under tiden eldar vi ljus i alla varianter(maken kallar mej för pyroman) men jag gillar doften av ljus,får mej att minnas jularna hos min mormor...åhh vad jag saknar dej........


Förövrigt går allt sin gilla gång,arbete,skola,läxförhör,ja vanligt vardagsliv...jo,jag längtar till julen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar