lördag 18 juli 2009

Loppislördag!

Efter en frukost i lugn och ro kom resten av familjen ner till ett färdigdukat frukostbord,måste fjäska lite,hade nämligen räknat ut att jag skulle dra med maken på Loppis.......mot hans vilja.Vet inte i vilken gång i ordningen han fråga.-Måste jag följa med??
-Ja det vet du,vad du tjatar,nu har du frågat 10 ggr snart.
-Ja,men vet du inte,det sista som överger människan är hoppet.
Stackars maken han fick följa med i alla fall och jag tror inte att mådde så illa,det ska mest låta. ;-))
Jag måste säga att dagen avlöpte ganska bra,här kommer mina fynd
*Adidasväska.(Stora dottern har letat på Tradera efter en sån) 20 kr
*8 st gulliga likörglas (har saknat såna)40kr
*1 st Pyro uppläggningsfat till fantastiska 5!!!! kr.
*2 st chatuller med 12 st silverskedar till mina tårtkalas.100 kr
*2 emaljerade kärl (till sommarens blomster)90 kr
*12 st vita linneservetter med brodyr (för vackra att användas)50kr!!!
Nu ska vi avsluta kvällen vid underbara Högbo Qvarn med en bit mat
och några kalla öl.
Det känns som det här har varit en bra dag. :-))
Kram alla goa människor!

2 kommentarer:

  1. Jag älskar att gå på loppis! ^^ Det måste jag ta mig tid till i veckan som kommer.

    SvaraRadera