fredag 26 december 2008

Annandag jul


Jul skinka ,sylta,lax,sill,lutfisk,julgröt ja allt som hör julbordet till är helt underbart att bara

svulla i sig och ligga sen som en överjäst säl på juldagen och bara äta av julchokladen.Trodde ja jag,istället har man gått ner 2 kg...suck.Det är först idag man kan äta,nån envis bakterie hade bestämt sig för att julboa i min mage på årets bästa dagar,men tji fick den ,ingen julmat ....


Julafton var toppen i alla fall,finns det nåt härligare än att se barnen som slår upp ögonen på morgonen och frågar om det dröjer länge innan han med röda kläder kommer.Suck.Lilla dottern har väl fått ungefär en halv butik med nya klappar,tur att man hade röjt ordentligt på rummet innan jul annars hade man väl inte kommit in.


Maken och jag fick oxå fina julklappar och jag har äntligen fått den julklapp jag önskat länge.....

En öppen spis....nu ska jag bara leta fram en modell jag vill ha....sen ringer vi muraren!


Nu väntar vi in 3 yrväder,barnbarnen,de ska vara här oss ett tag,tur att man har piggnat till något,nu blir det åka av.....

1 kommentar:

  1. ååh.. men då får du ju nytta av ditt pris från lotteriet ju! ;)

    ja, din stackare-det var verkligen dålig tajming att få magbacilusker just nu! -men vad skönt att du är piggare..

    kramkram
    Nina
    http://ninadays.blogg.se

    SvaraRadera